تبلیغات
پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام - حضرت معصومه(س)-فضائل-عدم استبعاد جریان دفن ایشان






























پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام

شواهد دیگر تاریخی برای عدم استبعاد جریان دفن حضرت معصومه(س)

جریان آمدن دو سوار برای دفن حضرت معصومه(س) اصلاً قابل استبعاد نیست، زیرا شواهد بسیارى در كتب اخبار و تاریخ و سیره و معجزات دارد كه ما به بعضى از آنها اشاره مى‏كنیم:

1.      سلمان فارسى در مداین از دنیا رفت و در آن هنگام حضرت امیرالمؤمنین علیه‏السّلام در مدینه بودند ولى براى دفن سلمان از مدینه با تصرف ‏الهى خود و به اذن‏ اللَّه ‏سبحانه به مداین ‏آمدند و پس از انجام مراسم دفن او به مدینه بازگشتند. (1)

2.      شطیطه، زن با ایمان نیشابورى در نیشابور از دنیا رفت و حضرت موسى‏بن‏جعفر علیه‏السّلام از مدینه طیّبه بر حسب وعده‏اى كه از پیش داده بودند، براى نماز بر جنازه او به نیشابور آمدند در حالى كه بر شتر سوار بودند و چون از امر او فارغ شدند، سوار بر شتر خود شده به طرف بیابان برگشتند و به ابوعلى‏بن‏راشد فرمودند: سلام مرا به یاران خود برسان و به آنان بگو: من و سایر امامان ناچاریم كه بر جنازه شما حاضر شویم در هر شهرى كه باشید. پس در كار خودتان از خدا بترسید. (2)

3.      در جریان دفن حضرت سیدالشّهدا علیه‏السّلام از مسلّمات است كه حضرت امام زین‏العابدین از زندان كوفه به صحنه كربلا آمد و تجهیزات بدن مبارك پدر بزرگوار خود را انجام داد.(3)

بارى بر حسب ظاهر و به مقتضاى این اخبار و روایات خصوصاً جمله اخیر از جریان شطیطه، مى‏توان حدس زد كه آن دو بزرگوار دو امام معصوم از خاندان حضرت معصومه سلام‏اللَّه‏علیها مثلاً حضرت موسى بن جعفر علیه‏السّلام و حضرت رضا علیه‏السّلام بوده‏اند كه براى دفن بدن مطهّر حضرت معصومه سلام‏اللَّه‏علیها، آمده اقدام به دفن آن پیكره تقوا فرموده‏اند. و چه كسى به تجهیزات فاطمه معصومه سلام‏اللَّه‏علیها سزاوارتر از آن دو بزرگوار مى‏باشد؟!

پی نوشت ها:

1.      مجلسى، محمّدباقر، بحارالانوار، ج 22، ص 373 و 380.

2.      ابن شهر آشوب، مناقب، ج 4، ص 291-292.

3.      مقتل مقرم - سید عبدالرزاق مقرم‏ (ره)-باب حرکت از کربلا به کوفه

بانوی ملكوت-آیة الله كریمی جهرمی


نوشته شده در دوشنبه 8 اسفند 1390 ساعت 10:55 ق.ظ توسط شاهد نظرات |


Design By : Pichak